DA BI BILI MOČNEJŠI, ENOTNI IN BOLJ POVEZANI

Verjamem, da to, kar beremo, gledamo ali poslušamo, močno vpliva, ne samo na naša razpoloženja v tem trenutku, ampak tudi na prepričanja, ki jih razvijemo in končno tudi na to, kdo postanemo. Vse to je hrana za um. Če dlje časa jemo nezdravo hrano, verjetno v svojem telesu ne bomo videti odlično in tudi počutili se ne bomo dobro. Enako je z vsebino, ki ji dovolimo, da pride do naših misli.  A včasih se v življenju znajdemo pred ovirami ali v situacijah, s katerimi se ne strinjamo, ne moremo pa veliko storiti. Če se počutite »zataknjeni« ali razočarani in se vam zdi, da vaš svet propada, se zavedajte, da ne glede na dogajanje, imate nadzor nad svojimi odzivi in tudi hitrostjo izognitve  negativnim občutkom.

Zdi se, da se je tema o korona virusu vključila v vsak vidik naših življenj. Zdi se, da je to edina stvar, o kateri vsi govorijo in dejstvo je, da novice vplivajo na nas. Vlade priporočajo (ali v nekaterih primerih – prisilijo) svoje državljane, da ostanejo doma, v domačem okolju, da bi omejili hitro širjenje bolezni. Medtem, ko se mnogi pritožujejo, kako to uničuje njihovo družbeno življenje ali se, na drugi strani,  obremenjujejo zaradi okužbe in jih skrbi, kam vse to vodi, bi rada predstavila morda nekoliko drugačen pogled na celotno situacijo. Kaj pa, če bi ta »moj« pogled dejansko olajšal življenje marsikaterega izmed vas? Meni vsekakor pomaga.

Zavedam se dejstva, da so nekateri ljudje res močno prizadeti zaradi same situacije, vendar resnično verjamem, da lahko način, kako se kolektivno odzivamo na to, drastično vpliva na potek dogodkov. Če ostanemo v nenehnem stanju strahu in stresa pa tudi ne bo nikomur v korist.  O tem slikovito govori tudi športni psiholog dr. Matej Tušak.  Kar lahko storimo je, da poskrbimo za higieno in zaščito, hkrati pa sprejmemo dejstvo, da bomo morda morali ostati v teh razmerah vsaj nekaj tednov. In mislim, da je ključnega pomena, kako se bo ta izkušnja izkazala za nas, to, kako bomo uporabili čas. Ne bodite čemerni in slabe volje, ko morate čakati na dobre »stare« čase. Nič več ne bo, kot je bilo. To enostavno moramo sprejeti. In ta čas, ki ga imamo zdaj, je nekaj, česar se ne smemo bati. Pravzaprav se moramo tega časa veseliti.

V hitrem tempu življenja si pogosto pozabimo vzeti čas resnično zase. Mislim, da je neverjetno, da lahko marsikdo končno izkusi razkošje samega časa. Upam, da nas bo to spodbudilo k razmisleku o svojem življenju in prednostnih nalogah, o tem, kako ravnamo z Zemljo okoli sebe in posledicami naših ravnanj, da gremo vase in se ponovno povežemo s svojo resnično, mirno naravo. Meditacija je lahko odlično orodje, ki vam pri tem pomaga in obstaja toliko oblik, med katerimi lahko izbirate! Moja najljubša meditacija je sicer še vedno hoja v hrib ali po gozdu, v tem letnem času s šelestenjem listja pod nogami in živobarvnimi drevesnimi krošnjami, oprezajoč za gobami … No, jurčka letos še nisem našla 😊 Možnosti za »odklop« je res veliko!

Izogibajte se obsesivnemu spremljanju novic. To vam nikakor ne bo pomagalo in bo prej škodilo vaši imunosti s povečanjem ravni stresa, zaradi česar ste dejansko bolj dovzetni za okužbo z boleznijo. Če je treba, lahko enkrat na dan ali celo vsak drugi dan, preverite informativno stran NIJZ, izogibajte pa se spletnim mestom, ki poskušajo pritegniti več bralcev samo s širjenjem strahu in polemik. Ves čas bombardiranja svojih možganov s takšno vsebino, ki povzroča stres, vas bo le spodbudilo k stresnemu in strašljivemu razmišljanju. Ne pozabite – imate izbiro. Tudi v takšni situaciji se lahko odločite, da se osredotočite na pozitivne misli in zgodbe, ki bodo pozitivno vplivale na vaše razpoloženje. Počutili se boste močnejše in lažje boste podpirali druge, ki bi pomoč morda res potrebovali.

Poiščite kreativne in pronicljive načine za preživljanje dodatnega prostega časa. Poskusite se naučiti novih veščin, morda novega tujega jezika, preberite kakšno knjigo, se udeležite kakšnega tečaja na daljavo, rešujte uganke, poslušajte glasbo, ki vas »dvigne«, zaplešite in se sprostite, si oglejte dobre (tudi dokumentarne) filme ali pa vložite nekaj časa v razvoj poslovnih idej, ki ste jih imeli, in z njimi odlašali zaradi pomanjkanja časa. Ste morda razmišljali o pisanju knjige ali o ustanovitvi spletne trgovine, ki bi prodajala nekaj vašega? Zdaj je pravi čas za prve korake. Ne zapravljajte te priložnosti!

Ne pozabite na vadbo! Fitnes trener Gašper Simčič je v pogovoru natrosil kar nekaj nasvetov. Vadba ne zagotavlja le dobre telesne pripravljenosti in samozavesti, ampak krepi tudi imunski sistem, sprošča hormone sreče, zaradi česar se boste takoj počutili dobro. Naj bo vaš cilj, da pridete v najboljšo formo svojega življenja! 😊 Skrbite za svoje zdravje in si krepite imunost tudi s pravilno prehrano. Poskrbite, da bo vaše telo močno navznoter. Preizkusite nekaj novih receptov. Zdaj imate čas za pripravo in uživanje obrokov brez naglice. Poskrbite, da se vaše telo maksimalno nahrani s sadjem, zelenjavo, zelišči in zeliščnimi čaji. V obroke dodajte nekaj »protivirusnih« sestavin, ki bodo telesu pomagale v boju proti sovražnikom. Če jih naštejem le nekaj – kurkuma, cimet, sladki krompir, sladki koren, česen – vsi okusni in enostavni za dodajanje naši prehrani.

Združite se z ljudmi! Mislim, da je v tej situaciji čudovito to, da »korona« veliko ljudi dejansko združuje v boju proti njej. V tem smo vsi skupaj, skoraj ves svet in skupaj se lahko združimo ter ostanemo močni in upamo! Samo zato, ker ne morete iti kamorkoli želite, še ne pomeni, da ne morete imeti nobenega človeškega stika. Nasprotno. Resnično smo lahko zadovoljni in srečni, da imamo danes na voljo toliko tehnologije, o kateri so ljudje, ki so v preteklosti že izkusili podobne katastrofe, lahko le sanjali. Zakaj ne bi stopili v stik s starimi prijatelji in znanci, ki zdaj živijo daleč in jih že dolge niste videli? Ali delite ljubezen tako, da prijatelju pošljete pozitivno sporočilo za dobro jutro? Ali pa se zberete prijatelji in skupaj igrate družabne igre na spletu! Vse te stvari nas zlahka opomnijo, da smo vsi skupaj v tem in se lahko podpiramo ter si izkazujemo ljubezen in prijaznost, četudi nismo v isti sobi.

Vadite osredotočenost in upočasnite življenje. Skrbeti, kaj se bo zgodilo, ali se osredotočiti na manjkajoče stvari, ki jih trenutno ne morete storiti, lahko resnično negativno vplivajo na vaše počutje v sedanjem trenutku. Če se želite dobro počutiti, se osredotočite na sedanji trenutek in ga kar najbolje izkoristite. Stvari jemljite počasi, sprostite se. Ko jeste, uživajte v vsakem grižljaju, začutite okus na jeziku, dišavo začimb. Če vadite, se na to popolnoma osredotočite. Začutite, kako se vaše mišice razgibajo, začutite energijo v telesu. Ne pozabite, da je trenutek vse, kar v resnici imamo, ne dovolite, da gre mimo vas, uživajte!

Poskrbite za prostor okoli sebe. Poskrbite, da bo čisto in prostorno. Morda prižgite svečo, prižgite lučke. To bo močno vplivalo na vaše razpoloženje. Razvajajte se. Izkažite si nekaj ljubezni z dolgo dišečo kopeljo … Samo zato, ker ne greste nikamor, še ne pomeni, da ne smete izgledati kot »milijon dolarjev« 😊 Naredite to samo zase. Zakaj? Preprosto zato, ker ste vredni tega! 😉

Na koncu si vzemite čas in bodite hvaležni in cenite vse, kar imamo vsak dan v običajnih okoliščinah. Zdaj, ko so bile nekatere svoboščine in zabave odvzete, lahko dejansko opazimo, kako neverjetno je, če jih lahko imamo v svojem življenju. Bodimo hvaležni tudi za dodaten prosti čas, ki nam ga daje bivanje doma, in ga izkoristimo. Upam, da bomo vsi iz tega izšli močnejši, v svojih mislih, srcih in telesih ter bolj enotni in povezani med seboj in naravo kot kdaj koli prej. Ko smo že pri naravi je kar malček neverjetno, koliko pozitivnega vpliva ima »korona situacija« nanjo – v zraku je manj CO2, manj avionov, brala sem, da tudi modro nebo na Kitajskem! Tudi to naj nam da misliti …

In prav za konec … Če iščete nekaj navdiha glede tega, kaj gledati ali poslušati, kar lahko pozitivno vpliva na vaše razpoloženje, ostanite z nami. Skupaj bomo nizali svoje najlepše misli in  jih delili v naslednjih dneh.

UM

Deli ta članek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email