NAJBOLJŠI ČAS JE ZDAJ!

Starost je zgolj številka. Zato prosim, da svoje starosti ne uporabljate kot izgovor – za nič na svetu. Vse se da, če se hoče. Ne glede na to, ali imate osemnajst ali osemdeset let, vam zagotavljam, da boste z rednim, premišljenim gibanjem dosegli velike razlike v količini energije in verjetno v celotnem pogledu na življenje. Gibanje ima res tako moč!  Z njim lahko podaljšamo življenje, seveda ob ustreznem prehranjevanju in zadostnemu počitku.  Staranje možganov pa lahko upočasnimo s pozitivnim pogledom na življenje, z učenjem novih spretnosti ter pridobivanjem novih izkušenj.

Življenje bi lahko bolje izkoristili, a včasih je lažje iskati izgovore v številkah, v okolici, v dejanjih drugih. Žalostno in resnično dejstvo. Tudi sama bi si želela zavrteti »časovni stroj« za vsaj 20 let nazaj, vendar s to pametjo, znanjem in izkušnjami, ki jih imam danes. Pa ne gre. Lažje je sprejeti in ustvarjati tu in zdaj, kot pa izgubljati čas in se utapljati v pričakovanjih. Vsaj meni. Nimam časa za »pogrete juhe«, nimam časa za ponavljanje napak, nimam časa za ljudi, ki nejevoljni, v svoji trmi stopicajo na mestu, ki ne želijo videti, še manj slišati, ker se jim je težko premakniti, ker je vsaka sprememba prevelik zalogaj. Jaz pa grem. Naprej. In ja, želim biti z vsakim dnem boljša. V vseh pogledih. Znanstvena fantastika? Iluzija? Norost? Zame ne. Tudi za moje bližnje ne, niti za tiste, ki me resnično poznajo. Ne, nisem nikakršen angel, ampak počnem to, kar znam in to, v kar verjamem.

Zato še enkrat več pišem, da nikoli ni prepozno, da začnete nadzirati tudi svoje zdravje. Gibanje, pravilna drža in vadba so ključne sestavine dobrega počutja v vsaki starosti. Ne pozabite pa tudi na ustrezno prehranjevanje in zadosten počitek. Vsi vemo, da je vadba dobra in koristna. Ko smo v dvajsetih, tridesetih in štiridesetih letih se v ta »program gibanja« kar dobro vključimo, toda zaskrbljujoče število ljudi se v nekem trenutku, v zgodnjih do srednjih šestdesetih odloči, da je čas, da se malo »upočasnijo« in zapustijo telovadnico mlajšim. Nikar!

Seznam razlogov, zakaj bi morali biti in ostati aktivni ter močni, je dolg:

  1. Živite dlje – sedeč način življenja je glavni vzrok smrti ali bolezni. Hoja ali plavanje lahko podaljšata življenjsko dobo za 3 – 5 let.
  2. Preprečite padce – vse, kar poveča moč mišic in kosti, bo pomagalo preprečiti padec ali zmanjšalo tveganje za zlom kosti, če bomo padli, potencialno za do 40%.
  3. Zmanjšajte tveganje za možgansko kap ali srčni napad – redna dejavnost, ki poveča srčni utrip, bo povečala zdravje srca in ožilja. Plavanje, hoja in kolesarjenje so za to odlični načini.
  4. Gostota kosti – vadba z obremenitvijo bo pripomogla k povečanju in ohranjanju kostne gostote. To je pomembno, ker lahko zlom, npr. kolka, povzroči številne druge težave, ki so povezane tudi s prezgodnjo smrtnostjo.
  5. Demenca – raziskave kažejo, da so starejši ljudje, ki se malo ali nič ne gibajo, v večji nevarnosti za demenco.
  6. Preprečite ali »odložite« bolezen – z redno vadbo lahko pomagate in izboljšate bolezenska stanja kot so artritis, diabetes in srčne bolezni.
  7. Izboljšajte razpoloženje in samozavest – vadba v skupini, v družbi in ob glasbi, poleg fizičnih učinkov, tudi pozitivno vpliva na boljše počutje, samozavest ter ublaži strah pred morebitno osamljenostjo.

Dunajski zdravnik dr. Prokop je zapisal, da mora srce enkrat na dan za deset minut »zaškripati«. Ja, preznojiti se je koristno.  Boris Sila pa je v pogovoru – kliknite za ‘ogled’ 🙂 razkril in natrosil še nekaj zanimivih. Med drugim to, da “če hočeš ohranjati svoje telesne sposobnosti in zdravje na nekem normalnem nivoju, se moraš pri dvajsetih letih ukvarjati vsaj dvakrat na teden s športom, pri tridesetih letih trikrat, pri štiridesetih letih štirikrat, pri petdesetih petkrat, pri šestdesetih šestkrat in pri sedemdesetih vsak dan, da nekako ohranjaš svoje sposobnosti, na nekem nivoju zdravja, da si sposoben, čil, ustvarjalen…”.

Nikoli ni prepozno. Za nič na svetu. Osredotočite se na to, kaj lahko počnete DANES, da začnete živeti življenje, ki si ga resnično želite.  Ne dovolite, da vas starost in neuspehi ovirajo na vaši življenjski poti.  Čas teče, ne glede na pot, ki si jo izberete sami, zato ne postanite tista oseba, ki se na svoje življenje ozira z obžalovanjem in milijonom izgovorov. Tik-tak, tik-tak, tik-tak – to je zvok naših življenj.
Res želite, da gre mimo vas?

UM BTC Ljubljana
Uršula Majcen

UM

Deli ta članek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email